ثبت شرکت تعاونی

ثبت شرکت تعاونی ، شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود از متداول ترین و پرطرفدارترین انواع ثبت شرکت در کشور ایران هستند

ثبت شرکت تعاونی

ثبت شرکت تعاونی ، شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود از متداول ترین و پرطرفدارترین انواع ثبت شرکت در کشور ایران هستند

ثبت شرکت تعاونی

هلدینگ ملاصدرا با 40 سال سابقه در ضمینه خدمات ثبتی و حقوقی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد .

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

ثبت شرکت تعاونی

ثبت شرکت تعاونی

 

شرکت تعاونی شرکتی است که برای فعالیت در امور مربوط به تولید و توزیع، در جهت اهداف مطرح در قانون بخش تعاونی و به منظور بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء از طریق همکاری و تشریک مساعی آن ها با رعایت قانون مذکور تشکیل می شود.

 

ارکان شرکت تعاونی

تشکیلات شرکت تعاونی سه رکن دارد: مجمع عمومی ، هیات مدیره و بازرس

 

 مجمع عمومی

 

مجمع عمومی که از اجتماع اعضای تعاونی یا نمایندگان آن ها تشکیل می شود به دو صورت عادی و فوق العاده منعقد می گردد. مجمع عمومی فوق العاده غالباَ به هنگام بروز تغییرات در شرکت تشکیل می گردد.

 

انتخاب هیات مدیره و بازرس یا بازرسان ، رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان و گزارش های مالی و تصویب بودجه سالیانه و تعیین سیاست ها و خط مشی شرکت از وظایف مجمع عادی و اتخاذ تصمیم در خصوص افزایش یا کاهش سرمایه ، تغییر مواد اساسنامه شرکت تعاونی در حدود قانون بخش تعاونی و با تایید وزارت تعاون ؛ تصمیم گیری در مورد عزل هیئت مدیره ؛ تصمیم گیری در مورد قبول استعفای هیئت مدیره ؛ تصمیم گیری درباره ادغام شرکت تعاونی با شرکت تعاونی دیگر ؛ انحلال شرکت تعاونی و رسیدگی و تصمیم گیری درباره گزارش بازرس یا هر یک از بازرسان درباره تخلفات هیات مدیره و مدیر عامل از اختیارات مجمع فوق العاده محسوب می شوند.

 

هیات مدیره

 

هیات مدیره که حداقل 3 و حداکثر 7 نفر عضو دارد از میان اعضای شرکت ( شرکاء ) انتخاب می شوند و مسئولیت اداره امور تعاونی را بر عهده دارند.

اجرای مفاد اساسنامه ، اجرای تصمیمات مجمع عمومی، تهیه صورت ها و گزارش های مالی برای ارائه به مجمع عمومی، دعوت از مجامع عمومی و نظارت بر امور جاری و فعالیت های تعاونی و عزل و نصب و قبول استعفای مدیر عامل از جمله وظایف هیات مدیره می باشند.

 

بازرس یا بازرسان

 

بازرس که توسط مجمع عمومی عادی انتخاب می شود مسئول نظارت بر عملکرد هیات مدیره و اجرای تصمیمات مجمع و اساسنامه است.بازرس همچنین باید از روند صحیح تهیه گزارش مالی و تهیه و تنظیم صورت های مالی شرکت اطمینان حاصل نماید و گزارش خود را تهیه و به مجمع عمومی سالیانه ارائه نماید.

رسیدگی به شکایات احتمالی اعضا از نحوه مدیریت و عملکرد هیات مدیره نیز بر عهده بازرس است و نتیجه را باید به مجمع ارائه دهد.

ثبت برند ملاصدرا

برای مشاوره رایگان و تخصصی با کارشناسان ملاصدرا تماس بگیرید .

021-41174

  • ۹۸/۰۶/۳۰
  • منصور عابدی

ثبت برند

ثبت شرکت

ثبت ملاصدرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی